10 agosto, 2024
Os avances na dixitalización reflíctense no uso dos servizos dixitais por parte da cidadanía. Nove de cada dez trámites coa Xunta realízanse de xeito electrónico, segundo o balance de 2023 do III Plan de Administración e Goberno Dixital 2025, que busca achegar a Administración á cidadanía e impulsar servizos adaptados ás necesidades das persoas.
No pasado ano, o Rexistro Electrónico da Administración autonómica recibiu preto de 1,5 millóns de solicitudes, escritos ou comunicacións, de parte de case medio millón de persoas distintas. Para a atención presencial, a Xunta conta con 170 oficinas de atención á cidadanía e rexistro, onde se dixitaliza a documentación presentada presencialmente, se informa sobre procedementos e xestións, e se asiste na presentación electrónica a quen o solicite. En 2023, a Administración incorporou máis de 27 millóns de documentos electrónicos e creou máis de 641.000 expedientes de 530 procedementos distintos.
Na carpeta cidadá, xeráronse máis de 800.500 expedientes correspondentes a 474 procedementos distintos. Ademais, incorporáronse tres novos servizos que ofrecen atención personalizada no marco do novo modelo do nodo de datos cidadáns. Este modelo, anunciado en xullo, permitirá aos galegos e galegas consultar a situación dos seus trámites e actualizar os seus datos nun punto único.
A través da sede electrónica realizáronse máis de 63.000 pagos de taxas asociados á presentación de trámites. O sistema de identificación mediante Chave365 é utilizado por máis de 1,5 millóns de persoas. Tamén se incorporaron os sistemas Cl@ve da Administración Xeral do Estado e a identificación europea IDAS, que permite aos cidadáns doutros estados europeos identificarse electronicamente cos seus sistemas nacionais.
O Rexistro Electrónico Xeral de Apoderamentos de Galicia (REAG) foi utilizado por máis de 9.000 persoas para autorizar a terceiros a realizar trámites administrativos no seu nome. A Xunta puxo a disposición das persoas interesadas máis de 1,7 millóns de notificacións, das que cerca de 1,2 millóns foron exclusivamente electrónicas, alcanzando a máis de 580.000 persoas.
O balance tamén destaca que a aplicación XuntaEu, que facilita a relación da Administración coa cidadanía a través de dispositivos móbiles, foi descargada por máis de 35.000 persoas desde principios de 2023. Esta aplicación permite consultar a situación de expedientes, apoderamentos, citas, xestionar Chave365 e acceder a 16 carnés ou certificados.
Ademais, a Xunta conta cun catálogo de 282 portais, 35 aplicacións para dispositivos móbiles e 432 canles en redes sociais.