14 mayo, 2024
Además del desvío de ciertas rutas aéreas, el cierre temporal del Aeropuerto de Vigo viene trayendo diferentes consecuencias para el de la capital compostelana. Sobrepasar la propia capacidad del Aeropuerto de Santiago y la creciente, y a veces inabarcable, carga de trabajo a la que se enfrentan tanto los empleados de Aena como otros que prestan todo tipo de servicios en la terminal es lo que ahora denuncia el Comité de Centro de Aena-Enaire.
Este, precisamente, se reunió para valorar tanto estas consecuencias como «as repercusións que está a ter para os usuarios que empregan este aeroporto».
«O peche por obras do Aeroporto de Vigo, previsto entre o 6 e o 30 de maio, supón o traslado de varias das súas rutas ó Aeroporto de Santiago, cun total de 100.000 viaxeiros e 1.200 voos afectados. Este feito saca á luz unha problemática que xa estaba presente no Aeroporto de Santiago nos últimos anos, especialmente no 2023, e que pon a proba a capacidade do Aeroporto e aos seus
traballadores», destacaron a traés de un comunicado.
Según señalan desde el Comité, las previsiones para este curso 2024 hablan de que se alcanzará «a capacidade máxima fixada polo Ministerio de Transportes cando se inaugurou a nova terminal no ano 2011 (4 millóns de pasaxeiros). Ademais, todo o exposto anteriormente acontece cando o Grupo Aena aumentou notablemente a súa marxe de beneficios (261 millóns
de beneficios frente os 133,6 millóns do ano anterior)», apuntan.
En este sentido, y en lo que respecta a los trabajadores del Grupo Aena, el Comité expone ser consciente de que los trabajadores «están sufrindo unha carga de traballo moi elevada en tódalas dependencias, con reforzos moi puntuais
que resultan claramente insuficientes», así como que «moitas das dependencias contan con menos persoal do que había na antiga terminal, a pesar de que contaba con só a metade de pasaxeiros».
A modo de ejemplo, apuntan al servicio de enfermería, que contaba entonces con seis efectivos que cubrían el servicio las 24 horas, mientras que en la actualidad «dispón de tan só catro enfermeiros que deixan amplas franxas horarias sen servizo sanitario. Isto
implica que o aeroporto teña que solicitar o envío dunha ambulancia do 061, coa perda de tempo e o gasto de recursos públicos que isto supón».
Por otro lado, el Comité también pone el foco en la situación de los trabajadores de otras empresas, tales como compañías aéreas, servicio de asistencia a PMR o limpieza, de los que afirman no tener constancia de que se haya reforzado su personal.
seguridade.
«Entendemos que isto afecta moi negativamente á imaxe e á experiencia que os viaxeiros e usuarios poidan ter no Aeroporto de Santiago, con posibles deficiencias na calidade da limpeza, retrasos nos filtros de seguridade, ou servizos que non están operativos pola noite, como por exemplo as cafeterías», reza el comunicado que, finalmente, expresa el apoyo hacia los trabajadores, apoyando además «calquera tipo de mobilización que se poida producir para protestar pola elevada carga de traballo».
«Consideramos que é necesario aumentar o cadro de persoal do Grupo Aena para adecualo ó aumento de carga de traballo», cierra el Comité.